Overname Advanced Sealing in de Verenigde Staten

8 juli 2014

OVERNAME ADVANCED SEALING IN DE VERENIGDE STATEN

Op 30 juni jl. heeft ERIKS via haar groepsmaatschappij Lewis-Goetz and Company, Inc.,  Advanced Sealing overgenomen. Het in Pittsburgh gevestigde bedrijf Lewis-Goetz is een industriële serviceverlener en leverancier van een groot aantal industriële producten waaronder fabricated slangen, transportbanden, en afsluiters en flensafdichtingen.

Advanced Sealing is de ‘full-spectrum’ producent en distributeur van fluid afdichtingsproducten aan raffinaderijen, chemische verwerkingsbedrijven, installaties voor energieopwekking en waterzuiveringsinstallaties. Als topklasse leverancier van afdichtingen biedt Advanced Sealing klanten nieuwe oplossingen voor problemen met een breed assortiment producten waaronder  metalen en niet-metalen flensafdichtingen, flensafdichtingen voor afsluiters,  metalen en rubberen slangen, tapeinden, zeskantmoeren, condenspotten en afdichtingen voor warmtewisselaars. Advanced Sealing is speciaal gericht op diffuse emissieproducten en heeft bewezen te voldoen aan de veeleisende LDAR-afdichtingenstandaarden en deze zelfs te overtreffen. Advanced Sealing is opgericht in 1988 en heeft in de Verenigde Staten vestigingen in Cerritos, Californië en Pascagoula, Mississippi.

Met de overname van Advanced Sealing krijgt Lewis-Goetz de beschikking over producten van hoge kwaliteit en professioneel, klantgericht personeel, waarmee het zijn oplossingsgerichte benadering verder versterkt.

Lewis-Goetz is onderdeel van de ERIKS-groep, een van de grootste industriële distributeurs ter wereld. Met jaaromzet van meer dan 800 miljoen dollar scharen de Noord-Amerikaanse vestigingen van de ERIKS-groep zich onder de 20 grootste industriële distributeurs en zijn als zodanig vermeld op de lijst van marktleiders 2014 van Modern Distribution Management.

Over ERIKS

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert.
Het huidige productassortiment van ERIKS is onderverdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtings- en rubbertechniek, industriële kunststoffen, aandrijftechniek en lagers,  en gereedschappen en onderhouds- en veiligheidsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 60 groepsmaatschappijen met 450 vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen in de MRO, OEM, project en distributie business. In het jaar 2013 behaalde ERIKS een netto-omzet van ca. € 1,8 miljard (USD 2,3 miljard). ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van € 20 miljard (USD 25,6 miljard) in 2012.
Ask ERIKS. Om uw vraag snel te kunnen beantwoorden vragen wij u alle velden in te vullen. Dhr. / Mevr.