Overname Action Industrial Group

Group M&A

10 april 2015

OVERNAME ACTION INDUSTRIAL GROUP

ERIKS heeft via groepsmaatschappij Lewis-Goetz in de U.S.A. op 9 april 2015 Action Industrial Group uit South Carolina overgenomen, een producent en distributeur van pakkingen, bevestigingsproducten, slangen en toebehoren en industriële gereedschappen. Door deze overname worden zeven locaties toegevoegd aan de zuidoostelijke regio van de Lewis-Goetz organisatie. Action Industrial Group beschikt over uitgebreide faciliteiten voor het verwerken van afdichtingen en heeft 78 werknemers.

“Deze overname versterkt onze positie in het zuidoosten van de U.S.A. in plaatsen als Memphis en Greenville. We kijken er naar uit om onze industriële focus uit te breiden op het gebied van MRO” aldus Don Evans, CEO van Lewis-Goetz. Door deze acquisitie kan Action Industrial Group zijn bereik vergroten en afnemers krijgen direct toegang tot de wereldwijde faciliteiten en het brede productportfolio van Lewis-Goetz en ERIKS.

Lewis-Goetz is onderdeel van de ERIKS-groep, één van de grootste industriële distributeurs ter wereld. Met een jaaromzet van meer dan 900 miljoen dollar scharen de Noord-Amerikaanse vestigingen van de ERIKS-groep zich onder de 20 grootste industriële distributeurs en zijn als zodanig vermeld op de lijst van marktleiders 2014 van Modern Distribution Management.

Over ERIKS

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert. Het huidige productassortiment van ERIKS is onderverdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtings- en rubbertechniek, industriële kunststoffen, aandrijftechniek en lagers, en gereedschappen en onderhouds- en veiligheidsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 60 groepsmaatschappijen met 450 vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen in de MRO, OEM, project en distributie business. In 2014 behaalde ERIKS een netto-omzet van ca. €2,0 miljard ($2,7 miljard) met ruim 8.000 medewerkers. ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van €14,9 miljard ($19,7 miljard) in 2014.

Pagina 1

Ask ERIKS. Om uw vraag snel te kunnen beantwoorden vragen wij u alle velden in te vullen. Dhr. / Mevr.