ERIKS stoot deel activiteiten Frankrijk af

Raad van bestuur ERIKS group nv

23 december 2008

ERIKS STOOT EEN BELANGRIJK DEEL VAN HAAR ACTIVITEITEN IN FRANKRIJK AF

Op 22 december 2008 heeft de ERIKS-groep overeenstemming bereikt over de verkoop van de onderneming Baudoux Industrie sas in Frankrijk aan MB Industrie te Bourg-en-Bresse, Frankrijk.

De activiteiten van Baudoux bestaan uit de marketing en verkoop van een assortiment werktuigbouwkundige componenten in vooral de productgroepen aandrijftechniek en gereedschappen. In 2008 realiseert de onderneming via een vijftal vestigingen in Noordwest-Frankrijk met 47 medewerkers een omzet van € 7,75 miljoen.

De afgestoten activiteiten hebben de laatste twee jaar niet bijgedragen aan het operationele resultaat. Op de verkoop wordt een boekverlies geleden, welke al in de resultaten over de eerste 9 maanden van dit jaar zijn voorzien. Wij verwachten dat Baudoux onder MB Industrie een succesvollere toekomst tegemoet gaat. De overdracht van de aandelen aan MB industrie zal naar verwachting op 1 januari 2009 plaatsvinden.