ERIKS neemt Alfa Techniek over

31 maart 2010

ERIKS VERSTERKT HAAR POSITIE IN TECHNISCH RUBBER EN AFDICHTINGSTECHNIEK

ERIKS bv heeft in principe overeenstemming bereikt over de overname van Alfa Techniek bv in Almere.

Alfa Techniek is onderdeel van MRC Transmark en heeft in de Nederlandse en Europese markt een sterke positie op het gebied van de ontwikkeling en toelevering van innovatieve producten in rubbertechniek, afdichtingstechniek en leidingwerk.

De onderneming levert direct aan de machine- en apparatenbouw en realiseert met circa 14 medewerkers een omzet van € 9 miljoen, waarvan 70% in Nederland en het overige deel in de rest van Europa.

Met de overname van Alfa Techniek versterkt ERIKS haar positie op het gebied van technisch rubber en afdichtingstechniek. Voor veel internationale machine- en apparatenbouwers is Alfa Techniek de ontwikkelingspartner en toeleverancier. De kennis van co-engineering en sourcing is een verrijking voor ERIKS. Bovendien vormt de Europese klantenkring van Alfa Techniek een uitstekende basis voor de door ERIKS gewenste Europese expansie op het gebied van technisch rubber en afdichtingstechniek.

De activiteiten van Alfa Techniek zullen worden toegevoegd aan de business unit Rubber- en Afdichtingstechniek van ERIKS bv.

Alfa Techniek zal haar activiteiten blijven voortzetten vanuit haar vestiging in Almere.