Overname kunststoffenleverancier Kubra

30 maart 2010

ERIKS neemt Kubra Kunststoffen over

Op 29 maart 2010 heeft ERIKS bv de in Nuenen gevestigde kunststoffenleverancier Kubra, onderdeel van MCB International bv in Valkenswaard, overgenomen.

De activiteiten van Kubra bestaan uit de marketing, verkoop en veredeling van producten en diensten op het gebied van kunststoftechniek.

Kubra behaalde in 2009 een omzet van ca. € 4,5 miljoen en levert direct aan de industrie. Als onderdeel van ERIKS bv blijft Kubra haar afnemers zelfstandig bedienen. De afnemers van zowel Kubra als ERIKS bv zullen profiteren van het gezamenlijke kunststoffenassortiment, de product- en toepassingskennis, de productontwikkeling en de logistieke dienstverlening.

Met de overname van Kubra versterkt ERIKS haar marktpositie in de kernactiviteit industriële kunststoffen in met name Zuid-Nederland en is nog beter in staat haar klanten een geïntegreerd servicepakket rond technische kunststoffen aan te bieden (halffabricaten van industriële kunststoffen, bewerkte producten en spuitgietonderdelen).