Overname Dansk Ventil Center

1 juni 2011

ERIKS HEEFT PER 31 MEI 2011 ALLE AANDELEN VAN DANSK VENTIL CENTER A/S EN DVC INTERNATIONAL, VEJLE, DENEMARKEN OVERGENOMEN

Dansk Ventil Center A/S en DVC International ApS (hierna DVC) zijn toonaangevende leveranciers van een compleet assortiment industriële afsluiters, peilglastoestellen en afsluiterbedieningen op de Deense markt. Met een breed assortiment bedient DVC met name de Original Equipment Manufacturer (OEM) markt, de ketelbouw en daarnaast een groot aantal overige industrieën.

Deze strategische overname geeft ERIKS toegang tot de Deense industriële afsluitermarkt en buiten Denemarken tot een aantal grote industriële machine- en apparatenbouwers.

DVC zal deel uitmaken van de te vormen cluster ERIKS Scandinavië. In december 2010 heeft ERIKS al de Deense marktleider in de toelevering van afsluiters voor olie- en gas- toepassingen, Valtor Offshore, in Esbjerg overgenomen.

Over DVC

DVC ontwerpt en produceert een programma peilglastoestellen, vlinderkleppen en terugslagkleppen. Daarnaast heeft DVC een programma industriële afsluiters, speciale afsluiters voor farmaceutische toepassingen, pneumatische afsluiterbedieningen en valve automation systems. De kracht van DVC is haar grote toepassingskennis, een groot serviceniveau, op tijd leveren, uitstekende kwaliteit voor concurrerende prijzen, verscheidenheid aan afsluiters op voorraad en het kunnen sourcen van elk gewenste afsluiter.

DVC heeft ruim 30 medewerkers.

Zie ook www.dvcas.dk en www.dvc.nu