Overname Seals and Packings Inc

Group M&A

2 april 2015

OVERNAME SEALS AND PACKINGS, INC.

Op 1 april 2015 heeft ERIKS Seals and Plastics Inc. de in Texas gevestigde Seals and Packings, Inc. overgenomen. Seals and Packings, Inc. bestaat ruim 30 jaar en levert hoogwaardige afdichtingen en componenten aan verschillende industriële sectoren. Door deze strategische acquisitie kan ERIKS haar positie in de Amerikaanse olie- en gasindustrie versterken en het product- en dienstenaanbod naar bestaande en nieuwe afnemers uitbreiden. Het fuseren van deze twee toonaangevende bedrijven zorgt voor een groter productaanbod, engineering expertise en klantgerichte logistieke oplossingen.

“Seals and Packings heeft een lange historie in de levering van kwaliteitsproducten en uitstekende services. De werknemers zijn echte vakmensen met aanzienlijke industrie specifieke kennis en ervaring, “ aldus Shawn Courtney, President van ERIKS Seals and Plastics, Inc. “Door deze kennis en ervaring, gecombineerd met die van ERIKS, kunnen we een sterker portfolio van producten en diensten op de markt brengen en we kijken er naar uit om Seals and Packings in de ERIKS-familie op te nemen.”

ERIKS Seals and Plastics Inc. is onderdeel van de ERIKS-groep, een van de grootste industriële distributeurs ter wereld. Met een jaaromzet van meer dan $900 miljoen scharen de Noord-Amerikaanse vestigingen van de ERIKS-groep zich onder de 20 grootste industriële distributeurs en zijn als zodanig vermeld op de lijst van marktleiders 2014 van Modern Distribution Management.

Over ERIKS

ERIKS, opgericht in 1940, is een toonaangevende internationale industriële dienstverlener die een hoogwaardig en breed assortiment aan werktuigbouwkundige componenten en daarop aansluitende technische en logistieke diensten levert. Het huidige productassortiment van ERIKS is onderverdeeld in vijf kernactiviteiten: stromingstechniek, afdichtings- en rubbertechniek, industriële kunststoffen, aandrijftechniek en lagers, en gereedschappen en onderhouds- en veiligheidsproducten. ERIKS bestaat thans uit meer dan 60 groepsmaatschappijen met 450 vestigingen in 27 landen, die ruim 200.000 klanten bedienen in de MRO, OEM, project en distributie business. In 2014 behaalde ERIKS een netto-omzet van ca. €2 miljard ($2,7 miljard) met ruim 8.000 medewerkers. ERIKS is geheel eigendom van SHV Holdings N.V., een familiebedrijf met een netto-omzet van €14,9 miljard ($19,7 miljard) in 2014.